Kerimo Penghalau Binatang Perosak

Halau makhluk perosak dengan berkesan dan murah dengan KERIMO.

Anda Mengalami Masalah Gangguan Binatang Perosak Seperti Kera, Babi Hutan, Tikus dan Kelawar. Sampai Nak “Give Up” Dengan Masalah Ini?

 

Memang cukup geram apabila tanaman yang diusahakan langsung tidak dapat dimakan kerana dikacau oleh kera dan babi hutan. Racun pun dah letak nanti ia tetap banyak. Kalau makan sikit sikit, tak apa lah. Ini langsung terus habis sepokok apabila datang.

Orang lain merasa dapat makan hasil tanaman sendiri seperti durian, rambutan, duku, langsat. Kita dapat tengok pokok je. Belum sempat masak mereka dah sapu semua. Tinggal kulit-kulit kat bawah pokok. Kita asyik beli je buah sedangkan kebun ada, pokok ada tapi hasil tak dapat kat tuannya.

Geram Bukan?

Saya pun seperti anda. Seorang part time mengusahakan kebun buah buahan. Apabila pokok berbunga, begitu berbunga hati melihat hasil yang bakal diterima. Buah sangat lebat.. Rambutan, Cempedak, Duku, Durian adalah antara pokok di kebun. Tapi hanya pokok jela. Apabila musim buah masak, yang tinggal hanya kulit-kulit dibawah pokok dimakan kera dan beruk yang semakin banyak.

Malah disekitar rumah juga seringkali masuk ke dalam rumah menyelongkar apa yang ada. Telur Ayam, susu anak habis semua berterabur. Telur ayam tengah mengeram juga habis diambil.

Anak Dikejar Beruk Di Halaman Rumah!

Malah ada sekali beruk berkeliaran mengejar anak yang bermain di depan rumah. Nasib baik tiada insiden apa apa berlaku. Beruk dan kera yang berkeliaran ini sudah tidak takutkan orang lain. Jika kita lalu kat sebelah, langsung tidak dihiraukan. Apabila laporkan kepada pihak PERHILITAN, tiada tindakan dilakukan. Takkan nak tunggu beruk, kera gigit anak orang baru nak ambil tindakan?

Jika ada pun mereka hanya letak perangkap, lepas dapat seekor. Sudah tak berkesan lagi perangkap tu..

Kadang-kadang kita pun naik gerun apabila kita cuba halau, mereka melawan balik. Kita pun takut nak dekat…

Hari Ini Tanam, Esok Dah Kena Korek…Frust!!

Selain spesis monyet yang menganggu. Babi hutan juga sering membuat onar. Tanam apa sahaja pada hari ini. Tengok pagi esok nak siram, pokok dah kena cabut. Dah la beli benih berpuluh ringgit sepokok seperti Musang King, Kelapa Matag dan pelbagai jenis pokok bernilai tinggi. Semuanya tak sempat nak besar. Paling lama pun seminggu dapat hidup. Lepas tu habis dikorek, bukan setakat korek sahaja. Pokok pun dilunyai sekali.. Itulah karenah babi hutan!

Pokok yang dah berumur setahun dua pun ada yang dikorek lagi. Dah la kita dah berbelanja besar beli benih yang terbaik, baja yang terbaik…Harapannya 6-7 tahun lagi dapatlah merasa Durian yang terkenal seperti Musang King, Raja Udang. Semua tinggal harapan selagi babi berkeliaran…

Racun? Dah berpuluh ekor yang mati. Setiap kali pasti serangan dilakukan lebih teruk seolah olah nak balas dendam. Itu yang pokok besar baru nak membesar habis dikerjakan tinggal lubang sahaja. Dah tak tahu nak buat apa lagi…

Sehinggalah munculnya KERIMO.

Kerimo adalah singkatan kepada Kencing Harimau atau Kencing RIMO dalam bahasa tempatan di Kuala Kangsar. Ia adalah bauan seakan akan bau kencing harimau. Harimau merupakan raja rimba yang ditakuti pelbagai haiwan termasuklah manusia. Cuma manusia tidak tahu baunya bagaimana.

Bau sedikit Hamis seakan akan bau kencing harimau membuatkan kera dan beruk lari mencicit tidak berani mendekati kawasan disembur KERIMO. Malah babi hutan juga langsung tidak menampak bekas baru. Malah saya boleh tanam pokok kelapa tanpa perlu membuat pagar zink bagi menguji keberkesanan KERIMO ini.

Bauan Kencing Harimau KERIMO

kerimo>>ORDER KERIMO SEKARANG

Kerimo ini merupakan hasil daripada penduduk tempatan Kuala Kangsar. Ia merupakan satu inovasi baru bidang pertanian yang dapat membantu masalah petani menghadapi serangan haiwan perosak seperti monyet, tikus dan babi hutan daripada merosakkan tanaman.

Sebotol KERIMO sebanyak 500ML boleh dilarutkan dengan 10 liter Air. Seeloknya air tanpa klorin seperti air tapis dan air hujan. Sangat jimat! Ia boleh dimasukkan dalam  kira kira 20 botol spray tangan 500 ml yang kecil. Atau anda boleh gunakan 1/2 penutup kerimo di dalam 1 botol spray 500ml.

Betul ke KERIMO Ini berkesan?

 

Ia sudah terbukti berjaya menghalau spesis monyet seperti beruk dan kera, babi hutan, tikus dan kelawar daripada merosakkan tanaman yang diusahakan. Malah ada rumah yang menjadi sarang kelawar kini tidak lagi mengalami gangguan kelawar.

Ia diuji terlebih dahulu sebelum dijual.

Testimoni Menghalau Kera dan Beruk

Disclaimer: The results can be vary between people and there’s no permanent result for this customers

Masalah monyet boleh menjadi kes serius jika tidak ditangani dengan segera. Mungkin boleh mendatang kecederaan jika kita bertindak agresif kepada mereka. Kita cuba dengan cara psikologi haiwan untuk menghalau mereka dengan bauan raja rimba yang ditakuti mereka iaitu harimau.

Ia tidak melibatkan sebarang pembunuhan. KERIMO bukan racun. Ia hanya menghalau mereka menjauhi tempat yang disembur KERIMO. Anda mungkin perlu menyembur KERIMO secara berkala untuk memastikan baunya tetap ada dan menakutkan kera dan beruk daripada mendekati rumah dan juga tanaman anda.

Sangat sesuai digunakan jika buah buahan hampir masak atau matang.

>>Dapatkan KERIMO Sekarang!

Testimoni Menghalau Babi Hutan

Disclaimer: The results can be vary between people and there’s no permanent result for this customers

Masalah babi hutan agak mudah kerana dengan adanya bauan KERIMO, mereka mengelak daripada melalui kawasan kebun anda selama berminggu minggu. Bagi kebun yang luas, anda boleh spray pada pokok dalam jarak 10 meter setiap.  Utamakan semburan pada kawasan laluan babi atau mempunyai bekas tapak kaki babi hutan.

>>Dapatkan KERIMO Sekarang!

Testimoni Tikus Dan Kelawar

Disclaimer: The results can be vary between people and there’s no permanent result for this customers

Bagi masalah tikus dan kelawar, sembur pada kawasan yang menjadi sasaran mereka. Ada juga kelawar yang suka tinggal di dalam syiling rumah. Anda boleh spray di dalam syiling atau tempat mereka bergantung. Begitu juga dengan tikus, sembur pada tempat yang menjadi laluan tikus di rumah anda.

Baguskan Ada KERIMO Dirumah Anda?

 

Saya dah cuba dulu barulah menjual KERIMO ini. Ia merupakan produk yang dihasilkan oleh orang tempatan Kuala Kangsar. Jadi anda boleh order, saya poskan kepada anda. Semoga ia dapat membantu anda dalam menangani masalah makhluk perosak di tempat anda.

Terdapat 4 Jenis Produk Kerimo Yang Dijual

Cecair 500 ML dan 350 ML

cecair-pati-kerimo

Premix Kerimo

premix-kerimo

Gel 100g dan Spray 55ML (4 unit)

gel-kerimo

Untuk gel dan Spray Harga RM90 bagi 1 set yang mengandungi 4 unit.

Pilih manakah yang dirasakan sesuai dengan masalah dan bajet anda.

Harga ini sudah termasuk POS LAJU.

Produk KERIMO ini dihasilkan secara kecil kecilan dan berbentuk hobi. Stoknya tidak banyak yang boleh didapati daripada Individu yang membangunkan KERIMO ini. Jika anda nak order sekarang kerana stok memang terhad.

 

order kerimo

>>KLIK SINI UNTUK TEMPAH KERIMO

Pos Laju PERCUMA

 

Cara Penggunaan:

Sebotol KERIMO 500ML boleh dicairkan dengan 10 Liter Air. Ia adalah kerana sebatian ini pekat. Ia perlu dicairkan dan pastinya menjimatkan.

Cara Jimat!! 1 Botol untuk kegunaan 3 Ekar tanah Sebulan

Cara lain, gunakan 2 penutup KERIMO dicairkan dengan 500ML Air. Rendam kain di dalam campuran Kerimo dan digantung di dalam botol air mineral yang ditebuk (Lihat gambar dibawah). Spray campuran Kerimo setiap 1-2 minggu untuk memastikan bau Kerimo. Jadi anda tidak perlu cairkan semuanya dan boleh simpan baki KERIMO yang belum dibancuh untuk kegunaan akan datang.

Setiap Spray 500ML boleh disembur untuk 1/4 ekar tanah dengan cara semburan pada pokok.Namun cara ini tidak sesuai jika kerap hujan. Cara yang lebih menjimatkan ialah dengan menyembur pada kain dan digantung di kawasan tanaman anda seperti dinyatakan sebelum ini. Ia akan mengelakkan daripada babi hutan menghampiri kawasan kebun anda.

Contohnya:

Kaedah gantung ini sesuai untuk pengunaan 1-2 minggu setiap semburan. Kaedah ini membuatkan bauan KERIMO tahan lebih lama kerana tidak terkena pada air hujan yang melunturkan baunya.

DAPATKAN SEKARANG KERANA STOK TERHAD!!

Stok sangatlah terhad. Dapatkan segera dan selesaikan masalah yang anda hadapi sekarang. Sebotol KERIMO ini boleh tahan berbulan bulan jika untuk kegunaan di rumah anda sahaja. Ia bukan racun, jadi jangan risau jika terkena pada badan atau anak anda main spray ini.

p/s: KerimoPower.com adalah laman web pengedar utama produk cecair KERIMO.  Dapatkan sekarang sebelum stok habis!

p/p/s: Semakin lama anda membiarkan masalah ini berlarutan, semakin anda rugi kerana akan lebih banyak pokok anda akan mati dan anda mungkin tidak dapat merasa buah buahan yang anda tanam sampai bila bila selagi monyet-monyet itu ada.

Borang Tempahan Kerimo Dibawah:

Anda Sedang Mencari:

  • kerimo
  • cara menghalau monyet
  • cara halau monyet
  • racun monyet
  • cara halau kera
  • cara menghalau monyet dari kebun
  • petua halau monyet di kebun
  • cara halau babi
  • cara menghalau babi
  • harga kerimo